11 d’abril 2010

1ª Marató de la Fageda

UNA CURSA D’EQUIP

El nom de “marató” sempre ha fet molt de respecte i si darrere li afegim “de muntanya” ja el grau es màxim, així que quan vam veure al calendari del circuit de curses de muntanya de les Terres de l’Ebre La Marató de la Fageda van començar a les pessinogues de un nou repte que va arribar el passat dia 11 d’abril.

Així que una vegada més quan sonava el despertador pensàvem en “qui ens manarà aixecar-nos un diumenge a estes hores”. Quan vam arribar a la Sènia la temperatura refrescava i el sol encara no s'havia aixecat així que entre lleganyes vam recollir els dorsals i vam fer quatre estiraments, que per escalfar hi haurien quilometres de sobra.

Amb el pacte de recórrer els 42,5 km tots junts a les 7.30 ens amuntonàvem a línia de sortida, un atleta i dos aficionats lluïen les samarretes del C. E. Masdenverge entre els gairebé 150 participants quan va arribar el moment de començar a moure les cames i recórrer el km 1, la prudència de la distancia mai correguda feia que en general, es a dir tots aquells que no anem a guanyar, anéssim a un ritme una mica més suau. Quan el sol ja començava a fer-se mes visible afrontàvem la primera pujada camí dels Pallerols on les vistes espectaculars et feien aixecar el cap per gaudir de la vall. Jordi extraordinari coneixedor de tots els racons i amb les pulsacions per sota del mínim reglamentari en aquest tipus de proves anava parlant sense parar i explicant tots els detalls del paisatge: aquí hi ha una caseta de pedra seca, aquí hi havia una presa que va quedar colgada per una barrancada, allí hi ha la Cova dels Angels... Mentre poc a poc els quilòmetres anaven passant i entre aquests paratges arribàvem a la mitja marató mes ràpid del que esperàvem. Les cames encara es movien amb alegria quan vam arribar al imponent Faig Pare i només ens quedava la pujada final a Lo Teixet per completar l’ascensió.

Però no tot podia ser tan bonic i a partir del km 30 la falta rodatge en la llarga distancia va fer que la musculatura ja es comences a queixar: els bessons pujaven, el quàdriceps pegaven voltes i els abductors ja no sabien a on anar, tot això no va fer més que recordar-nos durant els últims quilometres per que la marató te la reputació de ser una proba realment dura.

Però al girar la última corba i veure l’arc inflable que marcava l’arribada, una immensa felicitat va fer que per un instant oblidéssim el últims 42.000 metres i que les cares reflexessin, jo crec que millor que mai, els sentiments dels tres corredors del CEM que de la ma i amb els braços en alt vam travessar la meta acompanyats pels crits d’ànims de la resta de l’equip que havia participat en la marxa .

Felicitats a tota l’organització i menció especial per a la Serra Lleona. Agraïments a Jordi per marcar-nos el ritme i portar-nos a meta en un temps mes que respectable (tranquil que encara recordem les cerveses que et devem) i ànims a Lluc i Angel, que tot i lesionats encara se’ls ha de lligar quan donen la sortida per a que no surtin corren amb la resta, tranquils que queda molta temporada i els companys de la Sènia segur que ja estan preparant la 2ª edició.

El guanyador de la Primera edició de la Marató de la Fageda de la Sénia, sobre una distància de 42,5 Km i 2060m desnivell positiu amb 146 corredors va ser Ahmed El-Qayed, de la UEC Tortosa, amb una marca espectacular de 3:47:14 hores.

En un altra dimensió però no menys satisfets els corredors del CEM:

63 Eduard Caballero 5 hores 27 minuts
65 Jordi Vidal 5 hores 27 minuts
66 Xavier Ocaña 5 hores 27 minuts

Però no acaba aquí la festa ja que una nombrosa representació del CEM també va participar a la Marxa de Muntanya Pujada a Pallerols, amb una distancia de 17,6 Km i un desnivell positiu de 656 metres comptant amb la participació de 227 corredors. (per que cal dir-ho, de marxa va tenir més aviat poc).

37 NOELIA BARBERA ARASA 1:59:10
103 NATALIA CABALLERO PADILLA 2:45:39
104 ANGELINA SANCHEZ GASCON 2:45:39

I en categoria femenina de entres les 107 participants:

Felicitats de nou tan als organitzadors com als participants i fins l’any vinent.