19 de juny 2013

Marxa Cap del Rec

Ja fa temps que ens vam apuntar a aquesta marxa que transcorre per la Cerdanya atrets pel seu recorregut d'alta muntanya. Sabíem que la data del 16 de juny potser era massa prompte després de l’hivern de grans nevades que hem tingut aquest any, però a més d’un mes vista teníem l’esperança que el bon temps fondria la gran quantitat de neu acumulada i es podria realitzar la marxa sense problemes. Els dies anaven passant i el bon temps no arribava, es més continuava nevant al Pirineu. Una setmana abans informen a la pàgina web que es modifica el recorregut, mantenen els 49 quilometres però casi han tret 1000 m de desnivell positiu, ja que en comptes de començar a 2000m i tirar amunt, no es superarà els 2100m perquè hi ha molta neu acumulada. Llàstima!

Divendres de tarda emprenem el viatge cap al refugi del Cap de Rec (Lles de Cerdanya) ja que la sortida era a les 6 del matí del dissabte. Arribem a hora de sopar, es respira ja ambient de cursa, ja que hi ha molta gent que com nosaltres passarà la nit allà. Bon tiberí a dormir que s’ha de matinar.

Ens aixequem envoltats de moltíssim cotxes i corredors per tot arreu. A les 6 puntuals donen la sortida, els primers 5-6 Km eren en baixada i com que ja sabeu que cara avall la m... corre, pues nosaltres a córrer! Arribem al primer avituallament i Jordi per si no anava prou accelerat es demana un cafè el tio, jeje. Sortim del poble per una pista amb tendència a baixar i continuem a un ritme altet, just creuar el riu, la cosa comença a pujar i comencem a alternar trams caminant ràpid i trotant. Arribem al primer control i després emprenem una sendera amb una forta pujada, pugem a bon ritme i anem bé, la sendera s’acaba i sortim de nou a una pista que al cap de poc temps ens fan girar i pugem camp a traves per uns prats d’herba típics d’alta muntanya plens de vaques, ens trobem a més de 2100 m i  el paisatge en aquest és espectacular, llàstima que dura poc perquè aquest es el punt més alt del recorregut d’aquest any i de seguida agafem una pista que ja casi no deixarem fins als final, vam alternar algun tram curt de sendera però casi tot el recorregut va transcórrer per pista. Això feia que el ritme fos més alt del que desitjava.

Vam passar pel poble d’Aransa al quilòmetre 36 i pel poble de Lles al quilòmetre 43, a la sortida d’aquest trobem l’últim avituallament, allà ens informen que ens queden 6 quilometres amb 600m de desnivell. Avituallem bé i amunt, les primeres rampes sem fan molt dures i entre la calor i la forta pujada tinc un moment de “pajara” total, Lluc pujant a molt bon ritme i Jordi una mica per detras, veig que es van allunyant molt i molt ràpid, no em trobo gens bé i penso com tot lo que ens quedi segui així em serà impossible acabar. Després de uns 2 quilometres pujant, arribo a tram de pista a on estant Lluc i Jordi esperant-me i animant-me. Em prenc un gel i una glucosa, i recupero una mica ja que la pista no puja tant inclús hi ha un tram que ens atrevim a trotar una mica però tampoc no vaig massa sobrat. Arribem a l’últim control i ens diuen que queden dos quilometres de pujada, mare meua si patiré!! Comencem a pujar a bon ritme i veig que aguanto prou bé, m’animo i veig que el gel i la glucosa m’han recuperat bastant i el fet de saber que això ja ho tenim, fa que aquests dos quilometres passin molt ràpid i en un moment ens plantem a la meta amb un temps de 6h18m

Donar les gràcies a Lluc i Jordi per esperar-me i donar-me ànims durant tota la cursa